Jellemzőjük valamilyen mechanikai környezet E.sz. 1.
személyű megjelenítése.
Megkülönböztethetünk (1.) versenyszimulátorokat,
ahol a fő cél ellenfeleink megelőzése és
különféle térakadályok leküzdése
(Test Drive, Need for Speed, Indy500), (2.) harci szimulátorokat,
ahol különböző harci gépeket irányítunk,
és feladatunk az ellenséges célpontok megsemmisítése
(Gunship, Interceptor, Mechwarrior) és (3.) polgári
szimulátorokat, amelyekben "békés"
közlekedése eszközök vezetőfülkéjében
találjuk magunkat (Fligh Simulator, Flight Unlimited).
Az egyes kategóriákon belül
további alkategóriákat hozhatunk létre aszerint,
milyen típusú járműveket irányítunk:
így beszélhetünk pl. repülőgép (F16
Combat Pilot), helikopter (Comanche), űrhajó (Wing
Commander) tank, tengeralattjáró (Hunt for the Red October), versenyautó
(Indy 500), autó (Test Drive), motor, robot (Mechwarrior)
szimulátorokról.
A szimulátorok gyakran tartalmaznak
különféle stratégiai elemeket (gépünk
karbantartása, új fegyverek vásárlása),
számos esetben pedig szinte elválaszthatatlanul összekapcsolódnak
a szimulációs és a stratégiai elemek: az Elite
pl. egyszerre tekinthető űrhajó-szimulátornak
és űr-kereskedelmi programnak. Ugyanakkor akciójátékoknak
tekintünk olyan programokat, amelyek E.sz. 1. személyben vannak
ugyan megjelenítve, azonban a kezelésük végletekig
leegyszerűsített.(Skyfox)
|