|
|
Előszó |
|
|
A prehisztorikus
korszak a számítógépes játékok történetének
"őskora", afféle "történelem elötti" időszak. A
legelső, kezdetleges játékok a hatvanas évek
elején láttak napvilágot az amerikai mesterséges
intelligencia kutató intézetek mainframe gépein.
Az 1962-es Spacewar!, és a majd egy
évtizeddel későbbi Adventure teremtette meg
a két számítógépes ősműfajt, azaz az akció és a
kalandjátékokat, de hamarosan más stílusok is
kialakultak. A hetvenes évek második felében a
játékok kikerültek az utcára, pontosabban
bekerültek a játéktermekbe az első coin-up
automatáknak köszönhetően, ezzel egyidejűleg pedig
már a média és a pszichológia is felfigyelt a
szárnyait bontogató új műfajra. A korszak
végét a nyolcvanas évek eleje jelzi, amikor a
computer játékok elkezdték meghódítani az
otthonokat: először konzolok formájában,
később azonban ezeket a gépeket lassan
kiszorították az első házi computerek, pl. a
TRS-80, BBC, Appple II, majd a Sectrum, no és
persze a jó öreg C 64.
|
|
|
| |
|