|
|
Előszó |
|
|
A szimulátorok fejlődése voltaképp a
szimulált mechanikai engine összetettségének fokában, és az egyre életszerűbb
grafika alkalmazásában mérhető le. A legkorábbi szimulátorok, pl. a Flight
Sim csak vektorok formájában jelenítették meg a környezetet: különös
ellentmondást jelent tehát itt a szimulált gépi környezet kidolgozottsága
és a körvonalakkal jelzett táj egyszerűsége. Ez a fajta grafikus megoldás
igen hosszú ideig nem változott semmit: csupán a 16 bites gépek használtak
először töltött vektorokat (pl. Interceptor). A legkorábbi
szimulátorok polgári illetve harci repülőgép és helikopter szimulátorok
voltak, később egyre több fajta közlekedési eszköz és harci jármű (pl.
tank, tengeralattjáró) szimuláció jelent meg. A szimulátorok
jellegzetessége, hogy a játékosnak különféle küldetéseket kellett
tejesítenie, így halad előre a ranglétrán, illetve így fejlesztheti
fokozatosan a gépét.
|
|
|
| |
|