|
|
Előszó |
|
|
A sportjátékok is visszavezethetik a családfájukat az "őskorba", hiszen a Tennis for
Two voltaképp primitív tenisz, a Pong pedig leegyszerűsített
ping-pong szimulációnak is felfogható. A sportjátékok az elkényelmesedett
számítógépesek otthonába hozták a legnépszerűbb sportokat, s habár a végtelenül
leegyszerűsített mozgáskombinációkra épülő irányítás cseppet sem erősítette
a "versenyzők" vállát és vádliját, csuklóizmait és reflexeit mindenképpen
megedzette. Az egyéni diadalra építő sportjátékok, pl. a Decathlon
című joystickszaggató futó-szimulátor,
és az első híres tenisz játék, a Matchpoint mellett hamar
megjelentek a különféle csapatversenyek, amelyek taktikai készségekre építettek:
ilyen volt pl. a Kick off című foci-szimuláció. Igen hamar rendkívül
népszerűekké váltak a különféle autóversenyek, melyek egyik ősatyjának
az első Forma1 szimuláció, a bájos Pitstop tekinthető.
A legkedveltebb sportjátékok valószínűleg az olimpiák voltak: az Epyx
cég Summer Games és Winter Games c játéka, amely a nyári és
téli sportversenyek legismertebb számait gyűjtötte csokorba a gyönyörű
animáció, a nagyszerű hangulat és a műfajban szokatlan összetettség miatt
a korszak legnagyobb kultuszjátékai közé emelte a két sorozatot. Az Epyx
sikere rengeteg olimpia-játékot inspirált, ilyenek voltak pl. a World
Games, a California Games, vagy a barbár sportokat (pl. macskadobálás)
felelevenítő Blood’n Guts. Hamar megjelentek a különféle utcai,
illetve "extrém" sportok is, pl. a Skate or Die c. gördeszka-szimuláció.
A sportjátékok gyakran menedzselési elemekkel is kiegészültek, ilyen taktikai-sportverseny
volt pl. a Cinemaware TV Sports sorozata.
A sportjátékok története a szimulátorok történetéhez hasonlóan nem is annyira a játékmenet,
mint inkább a szimuláció és a grafika élethűsége alapján vizsgálható.
|
|
|
| |
|