ősatyák
játéktermi videójátékok
a videojáték belopódzik az otthonokba
  Előszó
A prehisztorikus korszak a számítógépes játékok történetének "őskora", afféle "történelem elötti" időszak. A legelső, kezdetleges játékok a hatvanas évek elején láttak napvilágot az amerikai mesterséges intelligencia kutató intézetek mainframe gépein. Az 1962-es Spacewar!, és a majd egy évtizeddel későbbi Adventure teremtette meg a két számítógépes ősműfajt, azaz az akció és a kalandjátékokat, de hamarosan más stílusok is kialakultak. A hetvenes évek második felében a játékok  kikerültek az utcára, pontosabban bekerültek a játéktermekbe az első coin-up automatáknak köszönhetően, ezzel egyidejűleg pedig már a média és a pszichológia is felfigyelt a szárnyait bontogató új műfajra. A  korszak végét a nyolcvanas évek eleje jelzi, amikor a computer játékok elkezdték meghódítani az otthonokat: először konzolok formájában, később azonban ezeket a gépeket lassan kiszorították az első házi computerek, pl. a TRS-80, BBC, Appple II, majd a Sectrum, no és persze a jó öreg C 64.
letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum