Előszó
A sportjátékok is visszavezethetik a családfájukat az "őskorba", hiszen a Tennis for Two voltaképp primitív tenisz, a Pong pedig leegyszerűsített ping-pong szimulációnak is felfogható. A sportjátékok az elkényelmesedett számítógépesek otthonába hozták a legnépszerűbb sportokat, s habár a végtelenül leegyszerűsített mozgáskombinációkra épülő irányítás cseppet sem erősítette a "versenyzők" vállát és vádliját, csuklóizmait és reflexeit mindenképpen megedzette. Az egyéni diadalra építő sportjátékok, pl. a Decathlon című joystickszaggató futó-szimulátor, és az első híres tenisz játék, a Matchpoint mellett hamar megjelentek a különféle csapatversenyek, amelyek taktikai készségekre építettek: ilyen volt pl. a Kick off című foci-szimuláció. Igen hamar rendkívül népszerűekké váltak a különféle autóversenyek, melyek egyik ősatyjának az első Forma1 szimuláció, a bájos Pitstop tekinthető. A legkedveltebb sportjátékok valószínűleg az olimpiák voltak: az Epyx cég Summer Games és Winter Games c játéka, amely a nyári és téli sportversenyek legismertebb számait gyűjtötte csokorba a gyönyörű animáció, a nagyszerű hangulat és a műfajban szokatlan összetettség miatt a korszak legnagyobb kultuszjátékai közé emelte a két sorozatot. Az Epyx sikere rengeteg olimpia-játékot inspirált, ilyenek voltak pl. a World Games, a California Games, vagy a barbár sportokat (pl. macskadobálás) felelevenítő Blood’n Guts. Hamar megjelentek a különféle utcai, illetve "extrém" sportok is, pl. a Skate or Die c. gördeszka-szimuláció.
A sportjátékok gyakran menedzselési elemekkel is kiegészültek, ilyen taktikai-sportverseny volt pl. a Cinemaware TV Sports sorozata.
A sportjátékok története a szimulátorok történetéhez hasonlóan nem is annyira a játékmenet, mint inkább a szimuláció és a grafika élethűsége alapján vizsgálható.
letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum