A játékosnak különféle logikai kihívásoknak
kell megfelelnie. A logikai játékokat feloszthatjuk (1.) történet
nélküli és (2.) történettel rendelkező
logikai játékokra. A két kategórián
belül beszélhetünk külső nézetes és
szubjektív nézetű logikai játékokról. (1)A történet nélküli logikai játékokra
jellemző, hogy semmiféle narrációval nem rendelkeznek.
Ide tartoznak olyan külső nézetes logikai játékok,
mint pl. a Boulderdash, és
olyan szubjektív nézetű játékok, mint
pl. a Mahjong, vagy a Tetris.
(2.) Bár a hőskorban, illetve az
átmeneti időszakban is készült számtalan "kulissza-történettel" rendelkező logikai játék (pl. a Gobliiins! sorozat), ez a műfaj a CD-ROM korszakban
lett rendkívül népszerű,
esősorban a The Seventh Guest és a Myst sikerének
köszönhetően. Ezeket a játékokat a sajtó tévesen kalandjátékoknak
nevezi, holott valójában csak olyan, térben szigetszerűen
elhelyezkedő logikai elemekről van szól áll,
melyek közé a készítők egy átvezető
történetet szálait feszítették ki.
Ebből adódóan az összes Myst-klónt (Jewel
of the Oracle, Zork Nemesis, stb.) a logikai játékok
közé soroljuk.
A logikai játékok nem csak a kalandjátékokkal,
hanem az akciójátékokkal is összekapcsolódhatnak:
számtalan klasszikus ügyességi játékban
találunk pl. logikai feladványokat (Load Runner, Impossible
Mission)
|