prehisztorikus
akciójátékok
kalandjátékok
akció-kalandjátékok
szerepjátékok
stratégiai játékok
szimulátorok
sportjátékok
logikai játékok
  stratégiai játékok

Jellemzőjük, hogy a játékosnak különböző stratégiai-taktikai kihívásoknak kell megfelelnie, döntéseit leggyakrabban a  térképen kell megszerveznie. A stratégia játékok alkategóriái tartalmi szempontok alapján vezethetők le a legkönnyebben: ily módon megkülönböztettünk ún. (1.) manager játékokat, (2.) területfoglalós játékokat, és (3.) háborús játékokat.  

1. MANAGER JÁTÉKOK

Ezekben gazdasági fejlődésre képes mikro- és makroközösségek vezetőiként jelenünk meg. A gazdasági manager programokban elsődleges feladatunk a kereskedelem, a szervezés,  a különféle termelési, infrastrukturális, demográfiai folyamatok idő és térbeli koordinálása: ide tartoznak pl. a foci-menedzser játékok, a vasúti manager játékok (Railrood Tycoon),  a család manager játékok (Sims), az olyan kereskedelmi programok, mint a Pirates!, és az Elite, vagy az olyan "extrém" témájú programok, mint pl. a börtön-manager Dungeon keeper, és a pornófim-manager Lula. Szerkezetüknben hasonlóak az istenjátékok, de itt egy absztrakt térben lévő, "mindenek feletti" szuperegóként irányítunk egy  társadalmi, gazdasági, kulturális evolúcióra képes makroközösséget. (Populus, Civilization, Sim City)

2. TERÜLETFOGLALÓS JÁTÉKOK

A manager játékok és a háborús játékok között állnak fél úton. Elsődleges feladatunk a tér fölötti uralom, a szeletekre osztott térkép minél több részletének birtoklása. Ehhez egyrészt szükségünk van különféle manager-funkciók ellátására (falvak mezőgazdasági termelésének irányítása, bányászat, adó-behajtás), illetve háborús stratégiák kidolgozására (hadtestek felállítása, megszervezése.) Ebbe a hibrid alkategóriába olyan játékok sorolhatók, mint pl. a Defender of the Crown, Jean of Arc, North and South, Lords of the Realm 2.

3. HÁBORÚS JÁTÉKOK:

Hadászati szempontból jelentősen felfejlesztett, de gazdaságilag erősen leredukált és stilizált játékok: a manager rész gyakorlatilag csak a hadtestek felszerelésére, irányítására korlátozódik. Elsődleges feladatunk a különféle haditaktikák minél gyorsabb és logikusabb kidolgozása. A háborús játékokat két további alkategóriára oszthatjuk az alapján, hogy a háború körökre osztott, azaz turn' based (Balance of Power, Panzer General), vagy valós idejű, azaz real time (Dune 2, Red Alert)

A stratégiai játék az a kategória, mely a leggyakrabban  fuzionált más játékkategóriákkal: a stratégiai szerkezet nyilván egy olyan vázat jelent, melyre fel lehetett "aggatni" epizodikus kaland, akció, szerepjáték, stb. elemeket. Leggyakoribb talán a stratégiai-kalandjáték (Lords of Midnight, Spirit of The Excalibur, Conqueror Ad.1150) és a stratégiai-szerepjáték (Blood Valley, Heroes of the Might and Magic) összeolvadása, de gyakori a stratégiai-akció játék (Ghostbusters, The Three Stoodges, Dragonbreed), a stratégiai-kaland-akciójáték (Spy vs. Spy) keveredés is, sőt van példa stratégiai-kaland-akció-szimulátorjátékokra is (Infiltrator).

letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum