Előszó
Az akció és a kalandjátékok mellett ez a legősibb játékműfaj, hiszen már a prehisztorikus korszakban is léteztek Mainframe gépekre írt kezdetleges szerepjátékok. Ebben az időszakban megfigyelhető az összefonódás a szerepjátékok és a kalandjátékok között, legalábbis az interface tekintetében  a legelső, grafika nélküli RPG-ket a kalandjátékokhoz hasonlóan parancsok begépelgetésével kellett irányítani (Pl. Hunt the Wumpus). Bár a házi számítógépekre készült korai RPG-kalandjáték ötvözetek (Pl. Valhalla) ugyancsak szöveges interface-szel működtek, igen korán megjelentek az első önálló kezelőmenüvel rendelkező szerepjátékok. A legelső grafikus szerepjátékok külsőnézetes (Ultima I) és szubjektív nézetű (Wizardy) játékok voltak, és ez a két vizuális stílus hosszú ideig meghatározta a műfaj fejlődését. Mivel a szerepjátékok komplex világokra épültek, ezért általában sorozatok készültek belőlük: a leghíresebbek az Ultima és a Wizardy sorozat mellett a Bard's Tale játékok, valamint az SSI Dungeons and Dragons alapú játékai voltak (pl. Pool of Radiance). Miközben más játékstílusok (elősorban kaland, stratégiai és akcióprogramok) is egyre gyakrabban alkalmaztak RPG elemeket, a szerepjátékok egyre fejlettebb történettel gazdagodtak (pl Lands of Lore sorozat). A kilencvenes évek elején a műfaj erősen visszaszorult a piacról, felvirágzása az évtized közepén történet meg, és a  Diablo-hoz, majd a Baldur's Gate-hez köthetõ. A műfaj meghatározó grafikai nézetévé a CD-Rom korszakban e két játék miatt az izometrikus nézet vált, hagyományos, szubjektív nézetü szerepjáték csak elvétve készült (Wizards and Warriors). A Tomb Raider klónok persze erősen hatottak a szerepjátékokra is, az Ultima sorozat befejező része, az Ultima 9 pl. tekinthető 3D akció-kalandjátéknak is. Az internetes játékstílusok közül ma a Quake játékok mellett az on-line szerepjátékok a legnépszerűbbek ( pl. Ultima Online, vagy az Everquest sorozat.
letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum