Előszó
A logikai játékok fejlődését két markáns irányzat egymásmellettisége jellemzi. Kezdetektől léteztek olyan logikai játékok, melyek voltaképp történet nélküli társasjátékok (táblás játékok, kártyajátékok, stb.) adaptáció voltak, ezzel párhuzamosan készültek olyan logikai programok is, amelyek  -igaz, igen egyszerű, amolyan "kulisszaszerű" - történettel rendelkeztek. Ez utóbbi logikai játékok intellektuális magva gyakran látványos, dinamikus környezetbe ágyazódott, és ezekben a programokban igen fontos szerepe volt az ügyességnek is. Ide tartozik a korai logikai játékok közül pl.a Boulderdash sorozat, melyben főhősünkkel gyémántokat kellett összegyűjteni egy föld alatti labirintusból oly módon, hogy elkerüljük a mozgásunk során keletkező üregek beomlását. Ugyancsak az ügyességi és a logiai játékok között állnak félúton azok a különféle, sakkhoz hasonló táblás programok, melyekben a taktika mellett a reflexeknek is nagy szerep jutott - ilyen, korai játék volt pl. az Archon
A nyolcvanas évek vége felé kezdenek megszaporodni azok a logikai játékok, ahol egyre nagyobb hangsúly helyeződik a történetre. Iyen pl. a Goblins! sorozat, vagy a Sierra féle Castle of Dr. Brain. A szaksajtó ezeket a játékokat tévesen kalandjátékoknak nevezi, akárcsak a CD-Rom korszak elején óriási népszerűségnek örvendő 7th. Guest, Myst klónokat. Mint már többször hangsúlyoztuk, ezeket a játékokat logikai programoknak tekintjük, hiszen a lényegük különféle bonyolult logikai feladványok megoldása, és a történetnek voltaképp nincs más szerepe, mint ezeknek a szigetszerűen jelentkező puzzle elemeknek az összefűzése.
letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum