A kezdetek
Kísérletek a digitális kép alkalmazására
Az interaktív mozi csődje
  Kísérletek a digitális kép alkalmazására
Az intrók, és a filmes inzertek megjelenésével és eluralkodásával párhuzamosan egy másik jelenség is lejátszódott, nevezetesen a digitális kép felhasználására tett kísérlet.Ez eleinte inkább csak egy-egy kisméteű grafikai ablakot jelent - (pl. a főhős arcképe a menűben)  később azonban születtek olyan programok is, melyek a rajzolt és digitalizált hátterek vegyítésével próbálkoztak: míg például az 1987-es "War in the Middle Earth" cimű, Tolkien regénye alaján készített stratégiai-kalandjátékban, s az 1987-es "The Three Musketeers"-ben a rajzolt szereplők valós háttérben jelentek meg,  addig a Mean Street készítői épphogy rajzolt játékkörnyezetbe helyeztek animált digitalizált szereplőket,  így próbálván  "életre kelteni" őket.  Az első olyan kalandprogram, melyben az egész játék során digitalizált szereplőt irányithattunk, a H.G. Giger ihlette világban játszódó Dark Seed volt.
    A programozókat a nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején egyre intenzívebben foglalkoztatja a két, mindezidáig párhuzamosan folyó kísérlet, vagyis az inzert, és a digitális kép összekapcsolása. Ez, a nagy helyigény miatt eleinte elég sziszifuszi munkának bizonyult, s csak egészen rövid jelenetek formájában realizálódhatott. Az Infrogames 1990-esEternam cimű programjának elején és végén például az intergalaktikus tanácsadónk, egy meglehetősen dekoratív hölgy pár másodpercben tájékoztat minket küldetésünk céljáról, illetve eredményességéről/eredménytelenségéről; hasonlóan rövid mozdókép-epizódokat tartalmazott az 1990-es  Prophecy of the Ween, a Lost in Time, vagy a Dynamix cég Heart of China cimű játéka.
letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum