Néhány eddigi tipológiai kísérlet
Interakció
Tipológia és interakció
Interakciós táblázat
Definiciók az interakció alapján
  Interakció
A számítógépes játékok interakciójának három szintjét különböztethetjük meg: a (1) játékos-számítógép, (2) a főhős-játékkörnyezet és (3) a játékos-játékkörnyezet közöttit.

               Játékos <--(1)--> Számítógép [Főhős <--(2)--> Játékkörnyezet]
          ^-----------------------(3)-------------------------^

Az (1) interakció a játékos részéről mindig fizikai/mechanikai cselekvést (keyboard, mouse, joystick kezelése), a gép részéről a monitoron/TV képernyőn illetve a hangcsatornákon keresztül megjelenő audiovizuális változásokat jelent. A  (2) interakció már virtuális jellegű, és mindig függ az adott játékkategória által kinált  lehetőségektől. Az (1) és a (2)  interakció mindig közvetlen   szemben a (3) interakcióval, mely közvetett, absztrakt, mivel itt a játékos virtuális környezttel kerül kapcsolatba. Myers tehát pontatlanul fogalmaz, amikor azt állítja, hogy a játékos és a gép közti interakció alapján osztályoz, mert ezt valójában a főhős és a játékkörnyezet közti viszonyrendszer alapján teszi. (A szerző később meg is jegyzi, hogy ez az interakció csak szimbolikus.)
    A valós élet interakciós viszonyaihoz, interperszonális kapcsolataihoz képest természetesen minden játék stilizál valamilyen irányba: ez a fajta stilizáció jellemző az egyes játékkategóriákra, igy  a tipologizálás egyik legfontosabb alappillére lehet.

letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum