Néhány eddigi tipológiai kísérlet
Interakció
Tipológia és interakció
Interakciós táblázat
Definiciók az interakció alapján
  Definiciók az interakció alapján
Az interakciós típus, és a táblázat alapján a következőképpen definiálhatnánk az egyes játékkategóriákat:

Akciójáték: olyan, elsősorban a játékos ügyességére, azaz szem-kéz koordinációjára építő, kevéssé narráció centrikus program, melyben a rendszerint "hős" típusú játékos fiktív vagy valós környezetben élő/élettelen ellenfelekkel szembesül; az elbeszélés rendszerint quest típusú, a játék kihívását itt elsődlegesen fizikai interakciók jelentik.

Kalandjáték: elsősorban a játékos kognitív készségeire építő, erősen narráció centrikus program, melyben a hős-típusú játékos fiktív vagy valós környezetben különféle intellektuális kihívásokkal szembesül; az általában quest típusú elbeszélést voltaképp a játékos "írja" cselekedetei álltal; a játék kihívásainak megoldása logikai, verbális és manipulatív interakciókat igényel.

Akció-kalandjáték: olyan, a játékos intellektuális készségeire és ügyességére egyaránt építő, erősen narráció centrikus program, melyben a rendszerint "hős" típusú játékos fiktív vagy valós környezetben különféle intellektuális problémákkal és élő/élettelen ellenfelekkel szembesül; a kihívások megoldásához egyszerre van szükség fizikai, logikai, verbális, és  manipulatív  interakciókra.

Stratégiai játék: olyan, elsősorban a játékos szellemi - azon belül pedig stratégiai - készségeire építő, narráció centrikus program, melyben a "karrierista", vagy "szuperego" típusú játékos fiktív vagy valós környezetben szembesül ellenfeleivel illetve az álltala irányított szociális közeggel; a gazdasági, harcászati, szociális feladatok megoldását stratégiai interakciók jelentik.

Szerepjáték: olyan, a játékos ügyességére és stratégiai készségeire alapozó, erősen narráció-centrikus program, melyben "hős" típusú, karakterfejlődésre képes szereplőkből álló csapat fiktív környezetben szembesül ellenfeleivel; a kizárólag quest típusú feladat megoldását kulturális, logikai, verbális, manipulatív és stratégiai interakciók jelentik.

Szimulátor: olyan, a játékos ügyességére és mechanikai készségére alapozó, kevésbé narráció-centrikus program, melyben mechanikus környezetben, szubjekív szemszögből megjelenített játékos általában valós környezetben különféle mechanikai, fizikai kihívásokkal szembesül; ezek megoldását mechanikai, fizikai interakciók jelentik.

Sportjáték: olyan, rendszerint a játékos ügyességére, és stratégiai készségeire alapozó, főleg valós sportágat megjelenítő, kompetativitásra erősen építő program, melyben a narráció szinte teljesen elhanyagolható; a játékos-vagy a játékos-team általában valós környezetben különféle ügyességi, stratégiai vagy esetleg logikai jellegű feladatokkal szembesül - ezek megoldását elsősorban fizikai, néha stratégiai vagy logikai interakció biztosítja.

Logikai játék: olyan, a játékos logikai készségeire alapozó program, melyben a játékos logikai kihívásokkal szembesül - ezek megoldását logikai, illetve manipulatív interakció biztosítja.
 

letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum