Talán hihetetlen, de a számítógépes játékok
ma már több, mint 40 évtizedes múlttal rendelkeznek, hiszen az első
computer játék, a Spacewar a hatvanas évek elején készült. A játéktörténeti
írások célja elsősorban ennek a különleges történelemnek a lejegyzése.
Mivel a digitális krónikák írója a rengeteg dokumentum mellett gyakran saját
élményeire támaszkodik, ezért az írások - remélem megbocsátjátok nekünk
- néha személyes hangvételűek lesznek.
A játéktörténelem
a különböző játékkategóriák
történelmén, azon belül pedig a cégtörténeten
keresztül fogható meg a legjobban, hiszen a legnagyobb, legsikeresebb
játékkészítő cégek markáns,
jellegzetes stílusokat alakítottak ki, mely stílusok
aztán erősen hatottak a többi cégre is.
A cégtörténeti részeknél találjátok
meg az egyes cégekkel, játékokkal kapcsolatos legfontosabb dokumentációkat
is. A legnagyobb kultuszjátékok természetesen külön
oldalakat kaptak.
Mivel a számítógépes
játéktörténelem egyik legérdekesebb, de
mindenképpen legjobban dokumentált fejezte a kalandjátékok ,
az akció-kalandjátékok és a szerepjátékok története, ezért
legrészletesebben ezekkel a játékkategóriákkal
foglalkoztunk, a többi műfajba inkább csak "belekóstoltunk"
egy-egy téma, sajátos jelenség erejéig. A múzeum
azonban rohamléptekkel gyarapszik,
ezért remélhetőleg előbb-utóbb az összes
fehér folt betöltődik majd, s minden játék
kategória rajongója megtalálja a számára
legízletesebb csemegét.
|